برای رشد قد و قامت کودک می‌توان از خوراکی‌هایی نظیر لوبیا، گوشت مرغ، سبزیجات برگدار و… استفاده کرد. رشد طولی افراد به دلیل افزایش توده استخوانی و تبدیل سلول‌های غضروفی به سلول‌های استخوانی، بخصوص در استخوان‌های دراز است. تا زمانی که صفحات رشد استخوانی بسته نشده اند، می‌توان به افزایش قد امیدوار بود. اما بعد از بسته شدن این صفحات تنها می‌توان با استفاده از برخی خوراکی‌ها، به حفظ قد کمک کرد. اگر به دنبال کمک به افزایش قد کودک خود هستید، به ما؛ اعضای مجله اینترنتی آسمونی اطمینان کنید. در این مطلب ۷ خوراکی موثر برای تضمین رشد قد کودک را برای شما معرفی خواهیم کرد.

مفیدترین خوراکی‌ها برای رشد قد کودک کدامند؟

اگر قصد افزایش قد و قامت کودک خود را دارید، در برنامه غذایی‌اش موارد زیر را قرار دهید:

  • لوبیا: انواعی از لوبیا امروزه یافت می‌شوند که از مواد مغذی مانند پروتئین، آهن و ویتامین‌های مختلف بهره‌مند هستند. این خوراکی فاکتور رشد شبه انسولین را افزایش داده و با مقابله با کم خونی، رشد کودک را بهبود میبخشد.
  • گوشت مرغ: این غذای حیوانی طیف وسیعی از مواد مغذی مفید را دارا می‌باشد. از مهم‌ترین این موارد می‌توان به پروتئین و ویتامین B۱۲ اشاره کرد. این ویتامین از ضروریات فرایند افزایش قد کودکان به شمار می‌رود. می‌دانید که ویتامین B۱۲ از دسته ویتامین‌های محلول در آب می‌باشد. ماده مغذی دیگر موجود در مرغ که به رشد قد کمک می‌کند، آمینواسید تائورین است.
  • بادام درختی: در بادام درختی تنوع بالایی از مواد مغذی و مفید برای رشد قد دیده می‌شوند. بادام علاوه بر برخورداری از چربی‌های مفید، منبع غنی برای منگنز، منیزیم و… تلقی می‌شود. مقدار ویتامین E بادام درختی هم قابل توجه است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند. درصورت‌عدم وجود این ویتامین، عوارضی مانند کاهش رشد در کودکان ممکن است بروز کنند.
  • سبزیجات برگدار: میزان مواد مغذی در سبزیجاتی نظیر کلم، اسفناج، کلم برگ و … قابل توجه است. از مهم‌ترین این مواد مغذی می‌توان به ویتامین K اشاره کرد. این ویتامین نوعی ویتامین محلول در چربی بوده که به رشد قد در کودکان کمک می‌کند. میزان مواد مغذی در انواع سبزیجات برگدار متفاوت است. با این حال این دسته از مواد غذایی منبعی غنی از مواد مفید تلقی می‌شوند.
  • تخم مرغ: چه کسی از کامل بودن و غنی بودن این ماده خوراکی بی‌خبر است؟ در تخم مرغ مقدار قابل توجهی پروتئین و مواد غذایی موردنیاز برای رشد کودک وجود دارند.
این مطلب را هم از دست ندهید :   نمونه سوالات پایه سوم ایین نامه رانندگی

منبع: آسمونی