یکی از منابع نزدیک به محمد صلاح، بازیکن برجسته تیم ملی مصر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعلام کرده که این بازیکن قصد خروج از تیم ملی کشورش رو به دلیل اتفاقات ناخوشایندی که در چچن، محل قرار گرفتن تیم ملی کشورش، افتاده رو داره.
فصل گذشته بود که محمد صلاح با درخشش در تیم لیورپول به یه ستاره بین المللی در دنیای فوتبال تبدیل شد و بسیاری به خاطر تواناییای عجیب اون در گلزنی و هم اینکه سرعت قابل توجه و قدرت دریبل زنی اش، اونو با کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و نیمار جونیور مقایسه می کردن. اما محمد صلاح در بازی پایانی لیگ قهرمانان جهان مقابل رئال مادرید زخمی شده و نتونست شروع خوب تیمش رو به یه پایان خوب تبدیل کنه.

ایشون به دلیل همین مصدومیت، بازی اول تیمش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برابر اروگوئه رو از دست داد اما در بازی دوم برابر روسیه که با شکست ۳ بر ۱ و حذف تیم مصر از رقابتا همراه بود حضور داشته و تنها گل تیمش رو از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. بعد از این اتفاق ناخوشایند اما تصویری از صلاح در کنار رمضان قدیروف،رهبر جنجالی چچن منتشر شد که به یه جنجال رسانه ای تبدیل شد.
قدیروف که از سال ۲۰۰۴ رهبر چچن هستش، هر گونه مخالفت با اعتقادات و سیاست هاش در ترکیه رو در نطفه خفه کرده و جریان استقلال طلبی که بیشتر از ۲ دهه واسه جدایی از روسیه مقابله مسلحانه می کرد رو شدیدا سرکوب کرده. در جریان دیدار با محمد صلاح، قدیروف بهش شهروندی افتخاری چچن رو داد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۵ توپ فوتبال برتر و مرغوبی که بهترین گزینه ها برای بازی در زمین‌های مختلف هستند

ایشون تو یه پست رسانه ای در این باره اینجور نوشت:” محمد صلاح شهروند افتخاری جمهوری چچنه! اتفاق بسیار خوبیه! من نسخه ای از این دستور رو به همراه یه در مهمانی شامی که به افتخار تیم ملی مصر ترتیب داده بودم به محمد صلاح دادم”. ویدیو پخش شده از شبکه دولتی راشا تودی روسیه نشون میده در حالی که قدیروف سخنرانی می کنه، محمد صلاح لبخندی بر لب داشته و یه نشون شامل پرچم چچن رو به پیراهن تیم ملی کشورش می چسبوند. به گزارش این منبع نزدیک به صلاح، ایشون فکر میکنه با این اتفاقی که در چچن افتاده ایشون زیادتر از اندازه در برابر دید عموم قرار گرفته و رابطه اون با قدیروف جنجالی شده.

ایشون نمی خواد که در هیچ بحث ای خارج از فوتبال موثر بوده یا واسه مقاصد سیاسی از تصویر اون سوء استفاده شه.
در ایمیلی که به وسیله فدراسیون فوتبال این کشور واسه سی ان ان فرستاده شده، اینجور اومده که این فدراسیون از تصمیم صلاح واسه خروج از تیم ملی اونا رو غافلگیر کرده و این بازیکن ۲۶ ساله از قبل مقامات فدراسیون رو در جریان تصمیم خود قرار نداده. در این نامه اینجور اومده:” ما همیشه قبل از هر اراده کردن به وسیله صلاح در جریان قرار می گرفتیم. ما تموم روز رو در کنار هم بودیم و اون هیچ صحبتی در این مورد با هیچ کدوم از اعضای تیم نکرده. ما اینجا تو یه تورنمنت ورزشی هستیم و از قوانین فیفا پیروی می کنیم، در مورد سیاست حرفی نمی زنیم و اگه بحثی سیاسی وجود داشته باشه هم باید با فیفا در میان گذاشته شه”.

این مطلب را هم از دست ندهید :   چرا آدم ها با هم «تیک» می زنند؟

آخرین بازی تیم ملی مصر برابر تیم عربستان سعودی در روز دوشنبه (امروز) میشه اما در حالی که هر دو تیم بازیای گذشته خود رو با شکست گذرونده ان، هیچ کدوم از اونا شانسی واسه حضور در دور بعدی رقابتا نداشته و این مسابقه فقطً یه مسابقه تشریفاتیه.

شب پرتغالی یوزها: ۸۰ میلیون ایرونی منتظر «حماسه سارانسک»

رده بندی: هر کدوم از تیمای حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چه مقدار ارزش دارن؟

پیش بینی یه برنامه کامپیوتری قوی از رده بندی پایانی گروه های جام جهانی ۲۰۱۸