فوتبال مطمئنا محبوب ترین و پرطرفدارترین بازی و ورزش دنیاست و این روزا که شور و شوق شروع جام جهانی روسیه در سراسر جهان موج می زنه، بیشتر از قبل چشم دنیا رو به خود خیره کرده. واسه سالای متوالی ورزش فوتبال به وسیله کودکان، دانش آموزان و دوستان قدیمی بازی شده و حالا این بازی در استادیومای بزرگ برگزار شده و در شبکه های تلویزیونی زیاد به نمایش در میاد. یکی از بهترین و جذاب ترین جنبه های ورزش فوتبال اینه که واسه انجام اون فقط به یه چیز نیاز دارین: یه توپ فوتبال. اینجوری مهم ترین انتخاب در این بازی، یه توپ فوتبال مرغوبه.

در حالی که واسه این بازی تنها داشتن یه رویا و یه توپ کافیه، انتخاب توپ فوتبال اهمیت خاصی پیدا کرده. از این رو اگه واسه انجام این بازی خوشحال کننده و باحال و دوست داشتنی راهی ورزشگاه، پارک یا خیابون روبروی خونه خود هستین مطمئنا داشتن اطلاع از بهترین توپای فوتبال می تونه کمک بسیار بزرگی باشه. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با بهترین توپای فوتبالی که می تونین انتخاب کنین آشنا کنیم.

توپ آدیداس تل استار ۱۸: بهترین توپ فوتبال

توپ فوتبال ادیدان تل استار ۱۸ (Telstar 18) که به وسیله شرکت ورزشی آدیداس ساخته شده، توپ رسمی مسابقات جام جهانی فیفا حساب می شه.
این توپ که از اولین توپ ساخته شده به وسیله این شرکت واسه  مسابقات جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک الهام گرفته شده، ۱۲ صفحه مشکی روی یه طرح سفید رو به تصویر کشیده. در اون دوران این توپ مشکی و سفید واسه این که در گیرنده های مشکی و سفید قابل رویت باشه بدین شکل طراحی شده بود و به خاطر همین به اون لقب «ستاره تلویزیون» داده شد.

شرکت آدیداس میگه که واسه ساخت این توپ فوتبال از مناظر طبیعی و دهاتی روسیه الهام گرفته شده و از درخشندگی متالیک مدرنی همراه با گرافیک پارچه ای خاصی واسه دادن ظاهری مدرن به این طراحی سنتی استفاده شده.
این توپ از ۶ صفحه به هم چسبونده شده به وسیله گرما تشکیل شده که خود از ترموپلاستیک پلی اورتان و ۱۵ درصد سیلیکون ساخته شده.
این ترکیب باعث می شه که توپ فوتبال نامبرده شلیک، دقت، عکس العمل پذیری بیشتر و بهتر و البته جذب آب کمتری داشته باشه. هم اینکه این توپ در مقایسه با توپای قبلی سبک تر و جمع و جورتره.

مدرن ترین ویژگی این توپ فوتبال یه تراشه NFCه که در بالای توپ کار گذاشته شده و میشه با دانلود برنامه ای خاص واسه سیستم عاملای جور واجور با این توپ و اطلاعاتی که در اون ذخیره می شه رابطه برقرار کرد.
این توپ فوتبال طراحی بسیار روزآمد و زیبایی داشته و وزن سبک و تراشه به کار رفته در اونم از باحال ترین ویژگیا و نقاط قوت اون هستش.
با این وجود، قیمت بالا و به کار گیری تراشه نامبرده به عنوان یه وسیله تبلیغاتی و بازاریابی که تنها روی سیستم عاملای خاصی کار می کنه از نقاط ضعف اون هستش.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تصویر استعفانامه وزیر بهداشت و انتقادات بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی
قیمت این توپ بین ۱۳۹ تا ۱۶۵ دلار متغیره.

سلکت نیومرو ۱۰: بهترین توپ واسه تمرین

توپ فوتبال سلکت نیومرو ۱۰ ( Select Numero 10) ساخته شده به وسیله شرکت «Select» است که اولین توپ فوتبال ۱۲ پنلی رو تولید کرد و این شرکت دانمارکی ادعا کرده که طراحی خاص این توپ اونو به گردترین توپ با درست ترین و واقعی ترین سیر در هوا تبدیل کرده. این توپ با قوانین استاندارد بین المللی بازی فوتبال فیفا و دیگه ارگانای معتبر مربوط به فوتبال سازگاری کامل داره.
توجه وسواسانه این شرکت در ساخت توپ نامبرده رو میشه در کار دستی روی این توپ و ساختار و ترکیب اون دید. این توپ در ۹ رنگ متفاوت ساخته شده که از اون میان میشه به رنگ نارنجی روشن و زرد روشن اشاره کرد که واسه تمرین در هوای نیمه تاریک بسیار مناسب هستن.

پوشش ۱٫۵ میلیمتری پی اورتان روی این توپ با دست دوخته شده و از دووم خیلی بالایی برخورداره. هم اینکه به صفر رسیدن مقاومت این توپ در برابر چمن فوتبال اونو به گزینه مناسبی واسه بازی فوتبال در اینجور زمینایی تبدیل کرده. هم اینکه جزییات چشمی و گرافیکی روی توپ به بازیکنان کمک می کنه که راه چرخش توپ رو موقع حرکت در هوا خوب ببینن. لایه خارجی بسیار مقاوم، قیمت مناسب و استاندارد بودن از نقاط قوت این توپ فوتبال بوده اما ضخامت بالای لایه پلی اورتان خارجی و طراحی سنتی بدون تغییری محسوس اون می تونه از نقاط ضعف اون به حساب بیاد. قیمت این توپ حدود ۲۶ دلار تعیین شده.

سندا ویتوریا فوتسال: بهترین توپ فوتسال

بازی فوتسال نمونه ای کوچیک تر با ضرب آهنگ سریع تر نسبت به فوتبال مدرنه که تو یه زمین داخل سالن به اندازه یه زمین بسکتبال انجام شده و هر تیم دارای ۵ بازیکن حاضر در میدون مسابقه میشه. هر چند این بازی واسه اولین بار در آمریکای جنوبی محبوبیت پیدا کرده و به بازیکنانی مانند زیکو و پله کمک کرد که در حرکات سریع پا به مهارت بالایی برسن اما میشه این ورزش رو بسیار نوپا دونست. توپ فوتسال معمولاً کوچکتر، سفت تر و سنگین تر از توپ فوتبال معمولی بوده تا چرخش کمتری داشته و روی سطوح سخت بشه بهتر اونو کنترل کرد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   همه جزییات آیین نامه دریافت مقرری بیمه بیکاری

شرکت سندا آثلتیکس (Senda Athletics) یکی از کمپانیای برجسته در مورد تولید توپ فوتساله. محبوب ترین توپ فوتسال این شرکت با نام «سندا ویتوریا فوتسال» (Senda Vitoria Futsal) از ۳۲ صفحه تشکیل شده که از چرم مصنوعی و به روش دست ساز ساخته شده و روی اون یه لایه ۱ میلیمتری پارچه ای با دووم بالا به کار رفته که توانایی کنترل اونو زیاد می کنه.
پلاستیک بوتیل به کار رفته در این توپ باعث می شه که چرخش این توپ در بین سیر کم بشه که اونو نزدیک به زمین نگه می داره.
اندازه کوچیک اونم به بازیکنان فوتسال کمک می کنه که مهارت و فوت وفن خود رو بهتر به نمایش بذارن.

ترکیب جدید این توپ باعث افزایش دووم اون شده و هسته ساخته شده از چرم مصنوعی باعث حفظ بیشترین اندازه هوا شه و البته واسه ساخت اون از هیچ نیروی کاری از طرف کودکان استفاده نشده. به خاطر تکنولوژی بالایی که در این توپ به کار رفته، توپ سندا ویتوریا قیمت تقریباً بالایی داره.
قیمت این توپ در سایت آمازون حدود ۴۰ دلار تعیین شده.

تاچیکارا اس اس ۳۲: بهترین توپ فوتبال واسه کودکان

توپ فوتبال «تاچیکارا اس اس ۳۲ » (Tachikara SS32 ball) بسیار نرمه و با احتمال خیلی کم باعث آسیب دیدن کودکان می شه به خاطر همین بهترین انتخاب واسه والدین میشه. هر چند شرکت تاچیکارا بیشتر به خاطر توپای والیبالش شناخته می شه اما توپ فوتبال نامبرده واسه هر نوع بازی فوتبال در خارج از ورزشگاه واسه کودکان مناسبه. هر چند اصابت توپ فوتبال به بدن از ملزومات و اتفاقات پیشگیری ناپذیر بازی فوتباله اما لایه نایلونی آبی یا قرمز روشن این توپ که روی یه لایه فوم قرار میگیره و کیسه بوتیلی این توپ باعث می شه که از ثابت موندن شکل این توپ و آسیب نزدن به بدن کودکم اطمینان داشته باشیم.

این توپ هر چند بسیار نرمه اما چرخش بسیار مناسبی داشته و کنترل کردن و اجرای فوت وفن و دریبل زدن با اون بسیار راحته. این توپ واسه آموزش فوتبال به نوجوانان بسیار مناسب بوده و هوا رو خوب در خود حفظ می کنه و میشه لایه نایلونی اونو بدون نگرانی شستشو داد. از نقاط ضعف این توپ میشه به مناسب نبودن واسه بازی در خارج از خونه و هم اینکه آسون تر پاره شدن اون در مقایسه با بقیه توپای فوتبال اشاره کرد.
قیمت این توپ در سایت آمازون بیشترین حد ۱۶ دلار تعیین شده.

این مطلب را هم از دست ندهید :   چگونه زنان هالیوود جوایز مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ را درو کردند؟

کیکس اسپورتس کیکس فریکشن: بهترین توپ فوتبال واسه بازی در خیابون

شاید توپ فوتیال «کیکس اسپورتس کیکس فریکشن» (Kixsports KixFriction ball) ساخت شرکت « Kixsports» ظاهر بسیار قشنگتر و جذابی نداشته باشه اما واسه کسی که می خواد مهارتای بازی فوتبال خود رو زیاد کرده و بازی درگیرانه ای رو در خیابون بازی کنه، بهترین گزینه میشه. همونطور که تموم بازیکنان فوتبال می دونن، بازی فوتبال روی چمن خیلی سخت تر از بازی روی آسفالت و بتن میشه. توپ دست ساز این شرکت از ۳۲ صفحه ساخته شده که در ساخت اونا از لاستیک بوتیل استفاده شده.
داشتن اصطکاک مناسب با زمین و چرخش حداقلی باعث شده که این توپ به طور کاملً در کنترل بازیکن بوده و بشه مهارتای فوتبالی رو با اون به نمایش گذاشت.

این توپ از خاصیت ایرودینامیک خیلی بالایی برخورداره از این رو بهترین گزینه واسه بازیای خیابانی و غیررسمی هستش.
لایه خارجی این توپ فوتبال از چرم مصنوعی پلی اورتان ساخته شده و به یه سیم پلی استر ۵ لایه ای بسیار سفت دوخته شده.
طراحی با تکنولوژی بالا و چرخش حداقلی اون هنگام بازی در خیابون و اصطکاک قابل توجه اون، این توپ رو به بهترین گزینه واسه انجام بازی فوتبال در خیابون تبدیل کرده هر چند نقاط ضعف کمی هم در اون دیده می شه.
قیمت این توپ در سایت آمازون حدود ۵۰ دلار تعیین شده.

برنامه کامل مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه [به وقت ایران]

کتاب‌های فوتبالی: «از فوتبال و فاشیسم» تا «ناگفته های مایلی قدیمی»

کریستیانو رونالدو؛ حقایقی باحال در مورد زندگی شخصی مشهورترین فوتبالیست معاصر

بیبیانا استینهاوس؛ داور زن بوندسلیگا و پلیسی که سقف مردونه فوتبال رو خرد کرد