مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ از هر دید خاص بود و این وسط زنان هالیوودی بیشتر از هر زمان دیگری تونستن قدرت و اتحاد خود رو به رخ بکشن. یه زن گوشه گیر، یه دوشیزه عجیب، یه ندیمه پردل و جربزه، یه مادر اهل میزوری و گروهی از زنان که گرفتار دروغای بزرگ کوچیک شده بودن جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸ رو با خود درو کرده و به خونه بردن. در فضایی که از هشتگ #MeToo و کمپین Time’s Up واسه گسترش فرهنگ مقابله با خشونت و بدرفتاری جنسی در محیط هالیوود و دعوت به ساکت نماندن در برابر اینجور تعرضاتی آکنده شده بود، داوران مراسم بیشتر جوایز خود رو به فیلمای و سریالایی اهدا کردن که شخصیتای اصلی اونو زنان تشکیل می دادن.

فیلمای موفق مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸

فیلم تشویق شده «لیدی بِرد» (Lady Bird) اولین ساخته گرتا گرویگ جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی رو از اون خود کرد.
در این فیلم، سیرشا رونان که جایزه بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی رو هم گرفت نقش یه دختر جوون با تفکرات جداگونه رو بازی می کنه که دوست داره از خونه اش در ساکرامنتو کالیفرنیا دورتر بره. این فیلم علاوه بر خواسته های یه دختر جوون واسه دیدن اون چیزی که ماورای محیط اطرافشه به رابطه بین دختر و مادرش می پردازه.

گرویگ در مصاحبه ای با سی ان ان در مورد فیلمش اینجور گفته:” به نظر من اگه سازندگان این فیلم زنان نبودن هیچ وقت اون داستانا گفته نمی شدن. اما عقیده ندارم که اهمیت گفتن این داستانا براساس یه ملاک بنیادینه که ویرجینیا وولف  اونو این جور میگه: مردان نمی دونن وقتی که اونا حضور ندارن زنان چه می کنن. از این رو ما باید داستانایی در مورد اون چیزایی بگیم که وقتی اونا حضور ندارن انجام می دیم. وگرنه این داستانا به طور کاملً ثبت نشده باقی می مانند”.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تصویر استعفانامه وزیر بهداشت و انتقادات بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی

اما در کمال ناباوری، کرویگ ماه گذشته از گروه کارگردانان نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۸ کنار گذاشته شد و ناتالی پورتمن هم در مراسم شب گذشته هنگام اهدای جایزه بهترین کارگردانی به این موضوع اشاره کرد.
ایشون قبل از اعلام نام نامزدهای دریافت جایزه بهترین کارگردانی مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ اینجور گفت:” و اینم لیست کاملً مرد نامزدها”.

در طرف دیگه باارزش ترین فیلم مراسم دیشب، بهترین فیلم درام، هم به فیلم «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) رسید که داستان تلاشای یه ریز و خستگی ناپذیر زنی اهل میزوری رو روایت می کنه که می خواد به هر قیمتی که شده عامل تجاوز و قتل دخترش رو به پای میز محاکمه و عدالت بکشونه. فرانسیس مک دورمند و سام راکول هم هر کدوم به ترتیب بهترین بازیگر زن نقش اول درام و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل رو گرفتن.

سریالای موفق مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸

در مراسم امی ۲۰۱۷ در سپتامبر گذشته بیشتر جوایز به سریالای «داستان ندیمه» (The Handmaid’s Tale) _ که اولین سریال تولید شده به وسیله سرویسای استریمینگ بود که تونست جایزه بهترین سریال درام مراسم امی رو بدست بیاورد_ و هم اینکه سریال «دروغای بزرگ کوچیک» (Big Little Lies) تعلق گرفت که هر دو در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ هم درخشش خیره کننده ای داشتن. سریال «داستان ندیمه» براساس رمانی از مارگارت اتوود در مورد زن جوونی (الیزابت ماس) تو یه جهان پادآرمانشهریه که بر علیه آرمانای رژیم سرکوب گر و دیکتاتور زمونه خود بپا می پاشه.

این سریال در مراسم گلدن گلوب امسابل جوایز بهترین سریال درام و جایزه بهترین بازیگر سریال درام واسه ماس رو به دنبال داشت.در سریال «دروغای بزرگ کوچیک» هم ریس ویثرسپون، نیکول کیدمن، لارا درن، شیلین وودلی و زوی کراویتز نقش مادرانی در مونتری کالیفرنیا رو بازی می کنن که زندگی اونا به همون سادگی و خوبی که از بیرون به نظر می رسه نیس.
این سریال تونست جایزه بهترین مینی سریال و هم اینکه بهترین بازیگری در این بخش رو واسه نیکول کیدمن، لارا درن و هم اینکه الکساندر اسکارشگارد بدنبال داشته باشه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تاکتیک‌های هوشمندانه معترضان هنگ کنگی برای مقابله با قدرت استبداد تکنولوژیکی چین

سریال «دوشیزه مایسل عجیب» (Marvelous Mrs. Maisel) ساخته سرویس استریمینگ آمازون هم از سریالایی بود که شب گذشته در مراسم گلدن گلوب همه رو حیرت زده کرد.
این سریال اینترنتی ساخته ایمی شرمن پالادینو در ماه نوامبر گذشته منتشر شده و نقدهای خوبی از منتقدان و تماشاگران دریافت کرده بود. سریال «دوشیزه مایسل عجیب» در مورد یه زن خونه داره که پس از انقلابی که در زندگی شخص اش اتفاق می افته وارد دنیای استند آپ کمدی می شه.
راشل برازناهان که در این سریال بازی می کرد هم جایزه بهترین بازیگر زن سریالای کمدی رو به خونه برد.

واسه اطلاع کامل از جوایز و حواشی مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ می تونین به مطالب زیر هم مراجعه کنین.

برندگان گلدن گلوب ۲۰۱۸ معرفی شدن

داستان مشکی پوشیدن بازیگران در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ چی بود؟