فصل تابستانه سینمایی با برگشت پر سر و صدا و البته موفقیت آمیز قهرمونای دنیای مارول همراه بوده.

در رتبه اول باکس آفیس این هفته فیلم «نگهبانان کهکشون نسخه دوم» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) قرار گرفته که تونسته در سه روز اول اکران خود به فروش باورنکردنی ۱۴۵ میلیون دلار در سینماهای آمریکا برسه. این فیلم یه مدت زودتر در سینماهای دیگه کشورای جهان اکران شد و در خارج از آمریکا هم با استقبال گسترده تماشاگران مواجه گردیده. این اندازه فروش اونقدر قابل توجه بود که رتبه دوم بهترین شروع سال ۲۰۱۷ از نظر فروش رو بعد از فیلم-انیمیشن «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) و رتبه پنجم در تاریخ فیلمای دنیای مارول  واسه این فیلم به ارمغان آورد.

پیش بینی شده بود که این فیلم در آخر هفته فروشی بین ۱۴۵ تا ۱۶۰ میلیون دلار داره که با در نظر گرفتن رقم واقعی فروشی که فیلم داشته این پیش بینی به واقعیت تبدیل شده.
شاید دلیل این که فیلم نتونسته بیشتر از این مقدار فروش داشته باشه به این دلیله که به اندازه قسمت قبلی از اون استقبال انجام نشده و این موضوع باعث شده که فیلم نتونه به حد بالای برآورده ها برسه. با این وجود هنوزم مشتاقان زیادی واسه دیدن این فیلم به سینماها حمله میارن.

در هفته آینده فیلم تاریخی «شاه آرتور: افسانه شمشیر» (King Arthur: Legend of the Sword ) اکران می شه که برآورده ها از استقبال گسترده تماشاگران از فیلم گای ریچی حکایت داره.
فیلم «بیگانه: پیمان» (Alien: Covenant) هم در چند هفته آینده اکران می شه.
از این رو قسمت دوم فیلم «نگهبانان کهکشون» برخلاف قسمت قبلی در اولین هفته های اکران خود باید رقابت سختی رو تحمل کنه و ممکنه نتونه مانند قسمت قبلی که در سال ۲۰۱۴ اکران شد به مدت زیادی جدول فروش رو در قبضه خود داشته باشه. با همه این شرایط قسمت دوم فیلم «نگهبانان کهکشون» موفقیت دیگری واسه استودیو مارول هستش و مطمئنا به عنوان یکی از پرفروش ترین فیلمای سال ازش صحبت به میون میاد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   محسن چاوشی با «امیر بی گزند»، برترین خواننده پاپ جشنواره فجر امسال شد

در مکان دوم و با فاصله ای زیاد و باورنکردنی فیلم «سرنوشت عصبانی» (The Fate of the Furious) قرار داره که تنها ۸٫۵ میلیون دلار فروش داشته.به طور کاملً واشح انگار این فیلم مهیج توانایی رقابت با فیلم تازه وارد «نگهبانان کهکشون» رو نداره و قسمت بزرگی از تماشاگران خود رو از دست میده (و البته داده). این فیلم تا حالا در سینماهای داخلی آمریکا ۲۰۷٫۱  میلیون دلار فروش داشته.

در رتبه سوم فروش هفتگی و با فروشی برابر ۶٫۱ میلیون دلار انیمیشن پر سر و صدای «بچه رییس» (The Boss Baby) قرار داره.
این انیمیشن که به وسیله شرکت فیلم سازی دریم وورکس ساخته شده و در ششمین هفته اکران فروش کلی خود در سینماهای آمریکا رو به ۱۵۶٫۷ میلیون دلار رسونده.

فیلم کمدی «چیجوری یه عاشق لاتین باشیم» (How to be a Latin Lover) هم با ۵٫۲ میلیون دلار فروش در رتبه چهارم باکس آفیس هفته قرار گرفته و در کل فروش داخلی خود رو به ۲۰٫۶ میلیون دلار رسونده.

در رتبه پنجم باکس آفیس هفته فیلم-انیمیشن «دیو و دلبر» قرار داره که تونسته ۴٫۹ میلیون دلار فروش داشته باشه. این فیلم-اینیمیشن بعد از دو ماه از شروع اکران هنوزم در میان ۵ فیلم پر فروش هفتگی قرار داره که فروش کلی اون به ۴۸۷٫۵ میلیون دلار رسیده. این فیلم حالا تونسته انیمیشن «در جستجوی دوری» (Finding Dory) رو کنار زده و رتبه هشتم سود رسون ترین فیلم تاریخ رو به خود اختصاص داده. البته رسیدن این فیلم به رقم ۵۳۲٫۱ میلیون دلاری سود فیلم «تکرو یه: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One: A Star Wars Story) دور از انتظار به نظر می رسه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   با خواص تره فرنگی و راهنمای خرید آن آشنا شوید

فیلم «چرخه» (The Circle) با فروشی برابر ۴ میلیون دلار در رتبه ششم باکس آفیس هفته قرار داره.
این فیلم تا حالا در آمریکایی شمالی ۱۵٫۷ میلیون دلار فروش داشته.

فیلم هندی «باهوبالی ۲: عاقبت» (Baahubali 2: The Conclusion) هم در دومین هفته اکران خود به ۳٫۲ میلیون دلار فروش رسید که فروش کلی اونو در سینماهای آمریکا به ۱۶٫۱ میلیون دلار رسونده و در مکان هفتم باکس آفیس هفته قرار میگیره.

در مکان هشتم باکس آفیس هفته فیلم «بااستعداد» (Gifted) با ۲ میلیون دلار فروش قرار داره که فروش داخلی اون تا حالا به ۱۹٫۲ میلیون دلار رسیده.

فیلم کمدی «روی فرم بمون» (Going in Style) هم با فروش هفتگی ۱٫۹ میلیون دلار در رتبه نهم قرار داشته و فروش کلی اون به ۴۰٫۶ میلیون دلار رسیده.

در رتبه دهم باکس آفیس هفته هم انیمیشن «اسمورفا: دهکده گمشده» (Smurfs: The Lost Village) قرار داره که ۱٫۸ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی خود در سینماهای آمریکا رو به ۴۰٫۵ میلیون دلار رسونده.