GRE یکی از آزمونای زبون مهمه که واسه خواهندگان تحصیل در آمریکای شمالی الزامیه. در روزای آخر سال شمسی که مصادف با شروع سال میلادی و اتمام DEADLINEای اپلای دانشجویان درخواست کننده خارجه، تلاش میان خواهندگان تحصیل در آمریکای شمالی در بهمن و اسفند زیاد می شه.

یکی از آزمونای بین المللی زبون که هر ماهه در کشورای جور واجور جهان برگزار می شه و مانند آزمون IELTS, TOEFL، مخاطبان بسیاری داره، آزمون GREه که حالا خوبیش اینه در سالای گذشته، در شهرای جور واجور ایران، برگزار میشه و خواهندگان دیگه اجباری به سفر به کشورای منطقه واسه شرکت در این آزمون ندارن.

آزمون GRE بر خلاف آزمون آیلتس و تافل، مورد درخواست دانشگاه های بسیاری در دنیا نیس و بیشتر دانشگاه های آمریکای شمالی مانند کانادا و آمریکا، از خواهندگان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، در اختیار داشتن این مدرک رو به عنوان یکی از نیازمندیای پذیرش (Admission’s Requirement) مطرح می کنن.

پس اگه قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکایی رو تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیس دارین، مطالعه این گفتار میتونه راهکارهای خوبی به شما جهت موفقیت در این آزمون ارائه کنه.
معمولا بیشترین دانشگاه های آسیایی و اروپایی، از داوطلبان، این مدرک رو درخواست نمی کنن. اما به هر حال، به دلیل اعتبار جهانی و پرستیژی که این مدرک با نمره خوبی واسه دارنده اون داره، شانس پذیرش شما زیاد می شه.

در سلسله حرفای مربوط به معرفی فرصتای تحصیلی و بورس در بیرون مرز کشور که سال ۹۵ در ما ارائه شد و با استقبال خوانندگان محترم هم همراه شد، مقصدهای تحصیلی و فرصتای بورسیه متنوعی در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی کردیم که این روش در سال ۲۰۱۸ میلادی هم ادامه داره.

 

با GRE گردی امروز ما همراه باشین.

 

داستان GRE؛ عشق مسافران آمریکا

آری! GRE، آزمونی سخت با کلمات قلمبه و سلمبه که شاید تا کنون به گوش شمام نخورده باشه، به قولی مورد پسند مسافران آمریکا هستش.
البته نه گردشگران! بلکه خواهندگان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا و حتی پسا دکترا که دانشگاه های آمریکای شمالی رو واسه ادامه تحصیل انتخاب کردن.

تقریبا بالای ۹۰ درصد دانشگاه های آمریکا، حتی دانشگاه های خصوصی، از دانشجوی مقطع ارشد و دکترا، مدرک GRE رو درخواست می کنن. مدرک GRE هرچند مانند آزمون آیلتس و تافل، نمره داره، اما نمیشه نمره OVERALL یا معدلی واسه اون در نظر گرفت و هر قسمت، نمره مخصوص به خود رو داره و اصطلاحا، جمع پذیر نیس.

این مطلب را هم از دست ندهید :   همه جزییات آیین نامه دریافت مقرری بیمه بیکاری

به خاطر همین، دانشگاه هایی که رقابت واسه پذیرش در اونا بالا هستش، معمولا از دانشجویان درخواست می کنن تا نمره خاصی (Minimum score requirements) رو واسه مهارت (skill)‌های جور واجور آزمون ارائه کنن و اگه نتونن نمره دست کم مورد نظر رو (مثلا دست کم ۴ از ۶ در بخش نوشتاری) ‌به دست بیارن، بدونن که شانس پذیرش کمی دارن.

البته جا داره اینجا به این نکته هم اشاره کنیم که حالا خوبیش اینه بعضی از دانشگاه های اتفاقا معتبر آمریکا، نمره حداقلی واسه مدرک GRE داوطلبان (APPLICANTS) معرفی نکرده و داوطلب می تونه مدرک خود رو به همراه دیگه مدارک پذیرش به دانشگاه مقصد بفرسته.

اما به هر حال، کسایی که نمره بالاتری در مهارت ههای سه گانه به ، شانس بیش تری واسه قبولی دارن اما واسه این دانشگاه ها، نمره GRE نه شرط لازم واسه ادمیشنه و نه شرط کافی.

ما قبلا درباره آزمون آیلتس، تافل و این که چه دسته ای از کاربران نیاز دارن که در آزمونای زبون انگلیسی شرکت کنن، مطالب مفصلی ارائه کردیم. در این گفتار، تلاش می کنیم تا مخاطبان عزیز سایت رو با بحث ای به نام GRE آشنا کنیم.

صدا هزار نفر در سراسر جهان هرساله در یکی از ۱۰۰۰ مرکز برگزاری آزمون GRE در ۱۶۰ کشور دنیا شرکت می کنن تا واسه ورود به دانشگاه های جور واجور دنیا به خصوص آمریکای شمالی، دست به کار شن. در ایران، این آزمون هر هفته در سازمان امتحان و آموزش کشور  و دیگه سنترها که در ادامه معرفی می کنیم، برگزار می شه.

آزمون جی آر ایی چیه؟

 آزمون GRE‌ مخفف Graduate Record Examination بوده و در واقع آزمون امتحان توانایی تحصیلی خواهندگان تحصیل در مقاطع عالی دانشگاهی بوده و ۳ موضوع تخصصی: مهارت محاسبات ریاضی”، “درک مطلب” و “مقاله نویسی” رو سبک و سنگین میکنه. این آزمون از نظر خیلی از شرکت کنندگان، آزمونی سخته.

این مطلب را هم از دست ندهید :   چگونه زنان هالیوود جوایز مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ را درو کردند؟

دلیل سخت بودن این آزمون زبون انگلیسی به نسبت تافل و آیلتس انه که در این آزمونا که واسه خیلیا شناخته شده، شما با کلمات سخت و کم کاربرد در محاوره برخورد نمی کنین و از شما واسه انجام مخاسبات ریاضی و آمار (حتی در سطح دبیرستان)، پرسشی نمی شه.

اما در آزمون جی آر ایی، نه فقط باید به ۴۰ سوال ریاضی جواب بدین، بلکه ۲ مقاله چند صد کلمه ای هم باید به صورت توصیفی و انتقادی (تحلیلی) نوشته و ان هم به طور کامل تایپ کنین و ادیتوری که واسه این کار در نظر گرفته شده، امکان editing عادی در محیط MISCROSFT OFFICE رو به شما نمی ده.

یعنی اگه کلمه ای رو غلط تایپ کنین، نمره منفی میگیرین. به هر حال، این آزمون به ظاهر، آزمونی سخته و البته نیاز به آمادگی تحصیلی چند ماهه داره.

در بخش درک مطلب هم بعضی وقتا کلماتی رو استفاده می کنه که شاید زبون شناسا هم توانایی جواب به هر پرسشی رو نداشته باشن. هر چند بخش هم معنی و مخالف در ورژن REVISE حذف شده، اما به هر حال این قسمت جی آر ایی بازم ترسناک بوده و نمره بالا از اون گرفتن کاری سخته.

 چگونگی محاسبه نمره در آزمون GRE :

آزمون جی آر ایی جدید، سبک خاصی در نمره دهی داره.

آزمون GRE به دو روش نمره داده می شه . اول بخشهای کلامی و کمی که تشکیل شده از یه تست موافق با کامپیوتر هستن ، این بدین معنا هستش که سوالاتی که به داوطلبان داده میشه تا حدی وابسته به پاسخهایی هستن که داوطلب واسه سوالات  بخش قبلی در نظر گرفته .تعداد سوالاتی که در هر کدوم از این دو بخش به طور درست جواب داده شدن چیزیه که نمره خام نامیده می شه.

بعد نمره خام به نمره درجه بندی شده تبدیل می شه این نمره درجه بندی شده درجات جور واجور سختی در میان مدلهای جور واجور تست شده رو محاسبه می کنه.
نمره درجه بندی شده واسه بخشهای کلامی و کمی از ۱۳۰-۱۷۰ نمره س. بخش نوشتاری تحلیلی به وسیله  کامپیوتر e-rater و  بعد یه ممتحن آموزش دیده و به شکل دستی نمره داده می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   پیروز حناچی شهردار جدید تهران شد؛ با کلیددار بهشت بیشتر آشنا شوید

ممتحن به پاسخای بخش نوشتاری تو یه اندازه کلی از ۶ نمره میدن.اگه نمراتی که کامپیوتر و ممتحن به این بخش میدن بیشتر ا ز یه درجه فرق داشته باشه اون وقت یه ممتحن سوم این بخش رو نمره میده اگه نمره هایی که دو ممتحن اول در نظر گرفتن بیشتر از یه درجه فرق نداشته باشه اون وقت از هر دو نمره میانگین گرفته و بطرف نزدیکترین نمره گرد می شه.
یه نمره واحد واسه کل بخش گزارش می شه و این نمره از ۶-۰و خواهد یود.

 اطلاعات لازم

  • فهرست دانشگاه هایی که آزمون جی آر ایی رو قبول دارن در این قسمت دنبال کنین.
  • بخش score select رو که آپشنی در آزمونه رو در این لینک ببینین.
  • اپ موبایل آزمون جی آر ایی رو در این بخش دانلود کنین.
  • راهنمای آنلاین قسمت نوشتاری رو در این لینک بررسی فرمایید.
  • فهرست سنترها و تاریخای برگزاری رو در این قسمت دنبال کنین.
  • واسه ثبت نام در آزمون جی آر ایی به این بخش مراجعه کنین.
  • واسه آمادگی در آزمون، نکات رسمی جی آر ایی رو در نظر داشته باشین.
  • در روز برگزاری آزمون، مقررات داوطلبان رو در این لینک ببینین.
  • روشای نمره دهی در آزمون جی آر ایی رو در این بخش دنبال کنین.
  • جواب به پرسشای عادی در آزمون جی ار ایی رو در بخش FAQ ببینین.
  • واسه شرکت در آزمون جی آر ایی موضوعی به بخش GRE SUBJECT مراجعه کنین.

آخرین خبرها از آزمون GRE رو در قسمت NEWS دنبال کنین. در شش قسمت دیگه، شما رو با همه اطلاعاتی که واسه موفقیت در این آزمون نیاز دارین آشنا میکنیم.