هزینه زیادی که واسه جلسات مشاوره در حال پرداخت اون هستین، در روند زندگی تون تغییری به وجود آورده؟ تغییراتی که در سبک زندگی و رفتارای شما به وجود میاد می تونه نشون دهنده اثرات جلسات مشاوره تون باشه.

در ادامه این نوشته به مواردی اشاره می شه که یه سری از تغییرات مفیدی هستن که از پی گیری جلسات مشاوره عایدتان می شن.

با هم این موارد رو تقدیم حضوتون می کنیم:

روابط تون با بقیه بهبود پیدا کرده

وقتی که رابطه تون با بقیه بهتر از گذشته شه و یا بتونین راحت تر با اونا رابطه برقرار کنین نشون دهنده اون هستش که روند درمان شما در حال پیشرفته.

دکتر «مایکل جی. سالاس» از مشاوران مجرب مرکز Vantage Point Counseling میگه: “اینکه فرد بتونه روابط خود با اعضای خونواده و دوستانش رو بهتر کنه می تونه نشونه پیشرفتایی در اون باشه.”

این پیشرفتا می تونن بهبود در وضعیت روابط فعلی یا پیشرفت روابط جدید باشه.

رابطه شما با مشاوره تون هم قوی تر شده 

واسه اینکه بتونین یافته های بهتری رو از جلسات مشاوره خود دریافت کنین بهتره که رابطه خود با مشاورتان رو قوی و سفت تر کنین.

اگه نسبت به جلسات اول مراجعه به اون احساس راحتی بیشتری می کنین و خودتون رو به اون نزدیک تر احساس می کنین و مکالمهای آزادانه تری با ایشون دارین همه اینا نشون دهنده اون هستن که وضعیت شما رو به بهبوده.

صدای مشاور در ذهن تون مرور می شه

وقتی که با خودمون تنها میشیم بیشتر در برابر احساسات و فکرا بد قرار داریم.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تصویر استعفانامه وزیر بهداشت و انتقادات بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی

«کارولین مادن» نویسنده و مشاور متجرب خونواده و ازدواج میگه: “همه این لحظات تنهایی و فکرا منفی می تونه در ما ایجاد اضطراب و افسردگی کنن.”

ایشون ادامه میده: “حالا خوبیش اینه دکتر مشاور با گونه ای با شما برخورد می کنه که به اون باور پیدا کنین.”

عزت نفس تون زیاد شده

دکتر سالاس، این نکته رو مهم ترین پیشرفت در جریان درمان می دونه. یکی از نشونه های بهتر شدن وضعیت تون اینه که به خودتون اهمیت بیشتری بدین و عزت نفس بالاتری داشته باشین.

ایشون میگه: “بیشتر این کار با کمک به مریض واسه اینکه احساس بهتری نسبت به خودش داشته باشه ادامه پیدا می کنه و در این مورد هم کمتر خجالت میکشه. در واقع این روند با یه تغییر داخلی انجام قبول می کنه.”

 

تحمل احساسی شما بیشتر شده

 

یکی دیگه از امتیازات جلسات مشاوره اینه که درک بهتری از احساسات خود دارین با دلایل اونا آشنا میشین و چگونگی کنترل اونو در دست میگیرین.

دکتر سالاس میگه: “این می تونه به بیماران کمک کنه تا بهتر بتونن احساسات منفی خود رو دریابند و این درک هم جهت با تقدیر به عمل آوردن از فکرا مثبت شکل میگیره.”

دلیل اولیه مراجعه خود به مشاور رو بازنگری می کنین

به اینکه در اول به چه دلیلی به مشاور مراجعه کردین رو به خاطر بیارین، اون جریان حالا هم همون احساس زمان مراجعه شما به مشاور رو درون تون به وجود می آورد؟ از اعضای خونواده و دوستان تون در مورد پیشرفتای رفتاری خود جویا شید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   همه جزییات آیین نامه دریافت مقرری بیمه بیکاری

آموخته اید مسئولیت کارایی رو که انجام می دید بردوش بگیرین

مهمه که بدونین در چه زمانایی به یه چیز عکس العمل بیشتر از اندازه نشون می دید. اگه به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که چیجوری از پس جریانی که به طور نرمال در شما ایجاد اضطراب می کنه برآیید، اون وقت به جلسات مشاوره خوب جواب دادین.

وقتی که قبول کنین که بعضی وقتا شمائید که راه خود رو میسازید، میتونین که به رشد بیشتری برسین.

وضعیت سلامتی عمومی تون بهتر شده

وقتی که نه فقط وضعیت روحی بلکه وضعیت جسمی شمام بهتر شده باشه می تونین بگید که درمان موثر بوده.

مثلا اگه بتونین بهتر از گذشته بخوابین، کمتر احساس تنبلی کنین و درد معده ای رو قبلا تجربه می کردین رو احساس نکنین می تونن نشونه های خوبی در پیشرفت درمان باشن.

درمانگرتان به شما میگه که پیشرفت کردین

اهمیت زیادی داره که بتونین به این سئوال جواب بدین که در روند درمان پیشرفتی داشتین یا خیر اما این موضوع هم ارزشمنده که اهدافی رو با دکتر خود با درک دوطرفه از همدیگه مشخص کرده باشین و به دنبال رسیدن به اونا باشین.

یکی از مشاوران در این باره میگه: “در روند درمان اهمیت زیادی داره که به همراه درمانگرتان برنامه درمانی ای داشته باشین و مراحل پیشرفت تون به وسیله اون مشاور به شما اعلام شه.
اینکه در گذشته در چه وضعی قرار داشتین و حالا در کجا هستین باید به وسیله مشاورتان به شما گفته شه.

هم اینکه لازمه که مشاورتان از برداشت خود در مورد روند پیشرفتاتون اطلاعاتی رو در اختیارتون بذاره.